Muzika

Istraživanje Hotelisa pokazalo: Sea Star festival Hrvatskoj donio 33,7 miliona eura izravne ekonomske koristi!




Exitov Sea Star u Umagu u svojih je pet održanih izdanja, od 2017. do 2023. hrvatskoj ekonomiji donio 33,7 miliona eura izravne koristi.

Uspjeh je time veći jer je riječ o jedinom velikom muzičkom festivalu u Hrvatskoj koji se održava van turističke sezone, ističe se u istraživanju konsultantske kuće Hotelis, specijalizirane za turizam i hotelijerstvo. U pet navedenih izdanja ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, fokusiranih na brendiranje Umaga, Istre i hrvatskog primorja, na domaćem i nizu inozemnih tržišta iznosila je 23,7 miliona eura. Ovi podaci dodatno uvećavaju priznanje dobiveno od strane HDS ZAMP-a po kojem je Sea Star posljednje dvije godine zaredom drugi najposjećeniji domaći muzički festival.

U analizi je istaknuto kako su muzički festivali evoluirali od specifičnih okupljanja do mainstream kulturnih fenomena, privlačeći raznoliku publiku iz cijelog svijeta. I dok je Hrvatska na glasu kao destinacija s velikim brojem festivala, Sea Star se ističe po tome što, osim što je van turističke i festivalske sezone, trenutno je jedini veliki međunarodni muzički festival u Istri.

Istraživanje pokazuje da ukupna potrošnja na festivalu od 2017. do 2023. iznosi 29 miliona eura. Posjetitelj Sea Stara troši oko 40% više od prosjeka turista na istoj destinaciji, dok je njihova izvanpansionska potrošnja čak duplo veća u odnosu na prosjek. Na temelju dobivenih podataka otkriveno je i da festival angažira i veliki broj djelatnika različitih struka te je ukupni broj osoba angažiranih uoči i tokom održavanja festivala procijenjen na više od 700.

U proteklih pet izdanja ulazi Sea Star festivala zabilježili su više od 200.000 ulazaka posjetitelja među kojima stranci čine 40%. Ukupan broj pojedinačnih posjetitelja je 88.000, a ostvareno je 180.00 turističkih noćenja. Prema rezultatima istraživanja oko 95% došlo u Umag isključivo zbog festivala, a čak 98% ispitanika je popravilo ili ostavilo isto mišljenje o gradu, iz čega istraživanje zaključuje da festival ima vrlo pozitivan efekt na brendiranje destinacije.

Posjetitelji Sea Star su mladi. U prosjeku tipični posjetitelj ima 25,5 godina, među njima je 57% zaposlenih, dok je udio visokoobrazovanih i studenata čak 68%. Motivacija za dolazak je u najvećem broju druženje kao socijalni aspekt festivala, muzički program kao kulturni te na kraju i turistički kao prilika da se boravi na moru i lojalnost EXIT brendu.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button